308 total views
Pričel bom z gradnjo krila. Najprej moram narediti šablono za glavni nosilec krila. Vse moje nadaljnjo delo s krilom se bo nanašalo na to šablono, zato mora biti dobro izdelana. Dimenzije ter naklon morata vstrezati zahtevam gradnje.
Glavni sestavni del nosilca sta vezani plošči dveh različnih drevesnih vrst. In sicer Breze ter Okume-ja. Na sliki je prikazano načrtovanje razreza- meri trikrat reži enkrat 🙂 .
Žig z navedenim standardom ter kakovostnim razredom.
Vso vezano za glavni nosilec sem rezal z olfa nožem. Najprej na rahlo s pomočjo letve nato samo z olfa nožem.
Večinoma so bili kosi med +-0,15mm, na sliki je pa seveda sanjski kos 🙂
Tako natančnost sem dosegel s predhodno postavitvijo vodilne letve s pomočjo kljunastega merila.
Material je pripravljen, sledilo je brušenje s pomočjo šablone katero sem jo predhodno uporabil pri višinskem in smernem krmilu.
Priprave na lepljenje brezovega dela vezane plošče nosilca. Lepil sem na šabloni in si tako zagotovil ujemanje šablone ter lepljenjca.
Skrbnno namazan spoj.
Širina spoja je specificirana v načrtih in znaša najmanj 10× debelino vezane (2mm). Se pravi najmanj 20mm jaz sem brusil na 23mm.
Karbon je položen. Malo se je vse skupaj zavleklo vendar se je splačalo. Fantje v Albatros fly so se res potrudli. Sedaj lahko nadaljujem z nosilcem.
Še ena slikca med izvleko ramenjače iz šablone. 🙂
Karbon na stranici nosilca so mi prav tako tam položili. Jaz sem moral samo še obrezat ter obrusiti do vezane plošče.
Pogled na obrušeno vezano pl. z spajanjem brezove ter okume vez. pl.
Na sliki so bukove letvice 4×20mm lepljenje v lepljenec po obliki nosilca. Za tem sem še pod kotom zbrusil omenjen lepljenc ter smrekovo letvico 5×20 in zlepil jih skupaj. žal sem pozabil narediti fotografijo.
Leplenje smrekove in bukove letvice. Na šabloni je bilo še najlažje kontrolirat spoj. Na lepilu se lahko kaj hitro zgodi da vse skupaj zdrsne in gre nekaj ali kar veliko ur pozlu.
Karbon je potrebno zabrusiti tako se zmanjša verjetnost, da se na tej točki odlepi pa še lepilni spoj med letvico ter vezano je boljši.
Leplenje karbona ter obeh letvic skupaj z vezano ploščo.
Na koncu sem izbral isti način dela kakor je predlagan v skicah priročnika.
Na vrhu sem stiskal s ploščicami katere so imele na spodnji strani avirex peno . Stransko sem stiskal z doma izdelanimi svormi iz vodo odporne vezane plošče. Te sem samo malo bolj predimenzioniral.
Nosilca sta pripravljena na transport, peljem jih na brušenje 🙂
Po brušenju sem vse dobro spihal in očistil z acetonom. Vse je nared za lepljenje.
Oplato sem premazal z epoxsijem, takoj za tem sem premezal še drugo stran in tako zagotovil vodo odpornost. Z novo zamešanim lepilom sem dobro premazal spoj in zprl nosilec.
Čez celoto površino sem namestil vezano ploščo ter svore in tako zagotovil enakomerno silo stiskanja.
Nosilca sta končana preden zavrtam luknje moram še izdelati glavna rebra trupa.
Pred nadaljnim delom sem pobrusil konca na mero in tako postavil izhodišče za nadaljno delo.
Na tej fotografiji so prikazane priprave na vrtanje.
Za osnovo sem postavil kamnito polico katero sem postavil v ravnino z pomočjo vodne tehtice. Na nosilcih sem predhodno označil mesta vrtanja nato sem vse preveril v sestavu.
Kot sem preveril z digitalno vodno tehtnico. Vidno je manjše odstopanje za 0,1° (5° po načrtih) To je še v toleranci 🙂 .
Pilotne luknje D4 sem izvrtal v sestavu, nato sem vrtal vsako stran posebej. Pri vrtanju je potrebno imeti zelo trdo podlago, tako se izognemo trganju zadnje plasti vezane plošče.